niedziela, 1 grudnia 2013

U-a -ha kalenarze dwa.

Dziś pierwszy grudzień. W wielu domach pojawiają się dziś kalendarze adwentowe.
Ich historia powstania wywodzi się z Niemiec. Zainteresowanych i chętnych do poczytania o historii kalendarza adwentowego odsyłam tutaj.
Czekoladowy kalendarz od kilku lat można zakupić w sklepie. Ja w tym roku postanowiłam zrobić dwa kalendarze jeden kalendarz dla moich dzieci a drugi  na akcję do przedszkola.
Mój kalendarz "choinkowy" wymyśliłam i w poprzednich postach już go trochę ujawniałam. Dziś pokaże go w całej okazałości i szczegółach.

Wpadłam na ten pomysł robiąc kartki i  przeglądając internet.
Jest tyle kształtów choinek, że starczyło by na dwa rożne kalendarze.
Choinki nakleiłam na duży karton. Niektóre choinki są ozdobione, inne mają kolorowy papier.
Poniżej opisuję i pokażę Wam każdą z osobna choineczkę.

Jako pierwsze w kalendarzu są choineczki wycięte z dziurkacza- małego.
Widać, że zrobiłam je z papieru ze wzorkiem i gładkiego.

Drugi dzień grudnia to choinka z wykrojnika ozdobiona kryształkami.
 Numer trzy to choinka zrobiona z różnych papierów ozdobiona złotymi naklejkami.
 4- choinka z wykrojnika ozdobiona kryształkami.
 Piąta - z wykrojnika. Sama w sobie jest ładna i nie potrzebuje dekoracji.
 6- zrobiona z listków z dziurkacza i ozdobnego papieru. Dodatkowo umieściłam kropki - perełki w płynie.
 7- gotowy wzór, wycięty z dodatków Magicznej Kartki.
 Następna zrobiona ze scrapek.
 Dziewiątka to patchwork z papieru - ozdobiony srebrnymi naklejkami.
 Numer dziesięć to wycinanka z wykrojnika ozdobiona "kryształkowymi" gwiazdkami.
 11-nastka to dwie choinki - wycinanki z wykrojnika ozdobione cekinami.
 12 - ozdobny papier.
 13- wycinanka z wykrojnika.
 14 - wycinanka z wykrojnika ozdobiona cekinami.
 15- wycięty gotowy wzór z papieru ozdobnego.
 16- wycinanka z wykrojnika.
 17- wycinanka z wykrojnika.
 18- wycinanka z wykrojnika ozdobiona perełkami w płynie.
19 - wycinanka z wykrojnika ozdobiona "kryształowymi" kwiatkami.
 20- papier ozdobny -doklejona gwiazdka wycięta z taśmy z gwiazdkami.
 21- choineczka zrobiona z brzegowego dziurkacza.
 22- trzy choineczki z trzech różnych ozdobnych papierów.
 23- choinka wycięta z ozdobnego papieru - sam wzór jest bardzo dekoracyjny.
 24- "imprezowa" choinka. Będzie główna bohaterką najważniejszego grudniowego wieczoru.
Największa, zrobiona ze scrapek z dziurkacza. Ozdobiona aniołkiem z filcu, serduszkami wyciętymi z taśmy, półkopkami i " kryształowymi" kwiatkami. Pod nią leży już kilka prezentów.
 Na kalendarzu widać już jadącego Mikołaja, Gwiazdora z prezentami. 

 Napis dopełnia cały kalendarz.
Moje choinki wycinanki z wykrojników to efekt zakupów, użyczenia wykrojników przez koleżanki lub praca własna. Numery wydrukowałam i wycięłam dziurkaczem.
Myślę, że jest tyle na rynku wykrojników z motywem choinki że można byłoby z nich zrobić kalendarz
Przeglądając internet można znaleźć sporo pomysłów jak zrobić kalendarz adwentowy. Ja odsyłam Was tutaj - znajdziecie tam kilka pomysłów (zostały zamieszczone w jednym poście)
Kalendarz na akcję do przedszkola pokażę w kolejnym poście.

1 komentarz:

  1. Rewelacyjny pomysł! Pamiętam z dzieciństwa te kalendarze, uwielbiałam je. A raz, dostałam także taki z maleńkimi zabawkami (jakieś gwizdki, samochodziki, itp.) To było coś! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję tym, którzy zostawili po sobie tutaj swój ślad - miło jest wiedzieć, że nie pisze się w eter :)

Proszę uszanuj moją prośbę - jeżeli chcesz skopiować i/lub udostępnić moje zdjęcia lub treść nie zapominaj o prawach autorskich.