wtorek, 22 października 2013

Dwie podkowy - podwójne szcęście?

Tak się złożyło, że w przeciągu miesiąca trafiły pod nasz dach dwie podkowy.
Jedna podarowana z wypisanym rokiem 2013.  2013 rok będzie pamiętnym rokiem.
Druga odkryta została podczas prac porządkowych przez mojego męża. Ma na sobie ślady upływającego czasu.
 Podkowy zawisną w naszym domu. Może dołączą do nich inne symbole, które mają przynosić szczęście np. oko proroka przywiezione z Turcji, czterolistna koniczyna.
Poczytałam o symbolice podkowy i coś więcej już na ich temat wiem. Są dwa sposoby wieszania podkowy, które mają przynosić szczęście. Ja nie będę miała problemu z ich powieszeniem w jakikolwiek sposób. Jedna zawiśnie na kształt litery U a druga odwrotnie.
Wracając do symboli szczęścia to różnych krajach są one inne. U nas przynosić szczęście ma również:
- słoń z trąbą zawiniętą do góry,
- żaba,
- biedronka,
- znaleziony na ulicy pieniążek,
- kominiarz,
- pięciopłatkowy bez,
- jemioła,
- obrazek z Żydem trzymającym pieniążek ( to najnowsza moda).
Tyle kojarzę na ten moment. A Wy coś jeszcze dorzuciłybyście do tej listy?

1 komentarz:

  1. Kurczę, też chętnie wyposażyłabym się w taką podkowę. Szczęście szczęściem, ale jaka oryginalna ozdoba!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję tym, którzy zostawili po sobie tutaj swój ślad - miło jest wiedzieć, że nie pisze się w eter :)

Proszę uszanuj moją prośbę - jeżeli chcesz skopiować i/lub udostępnić moje zdjęcia lub treść nie zapominaj o prawach autorskich.