czwartek, 18 października 2012

Wpadam tylko na chwilkę.

 Witam Was.
Wpadam na chwilkę i piszę wykorzystując cenne wolne minuty.
Chcę Wam pokazać "obraz" który siedzi mi w głowie.Jest on namalowany na żaluzjach zewnętrznych i wpadł mi w oko podczas spaceru po starym mieście w Sewilli.
Nazarenos.
Te osoby w czerni to nie członkowie Ku-Klux-Klanau ale Nazareo - członkowie bractw religijnych, pokutnicy. Właśnie znalazłam fajny opis związany z tymi osobami - jeżeli jesteście zainteresowania odsyłam Was tutaj i tutaj.
W "Kodzie Leonardo Da Vinci" są oni pokazani na początku filmu.

Ja od siebie dodam tylko, że uczestniczyłam w tego typu procesji w Sewilli, Maladze i Aznalcazar. Sewilla może ma specyficzną "wielkanocną atmosferę" dlatego, że jest stolicą Andaluzji i procesje mają swoje wyznaczone trasy z których każda musi przejść przez Katedrę. Polecam jeżeli macie taką możliwość spędzić Wielki tydzień w Andaluzji. Na pewno będziecie mogli zobaczyć taką procesję - informacji o procesji na pewno udzieli Wam Biuro Informacji Turystycznej. W zależności od miejscowości mogą procesje różnic się nieznacznie - w Maladze bierze udział np. Hiszpańska Legia a w Aznalcazar podczas "przystanków procesji" mogłam usłyszeć śpiewy podobne do muzułmańskich wezwań na modlitwę - flamenco jondo.

 Mało czasu mam na robótkowanie ale dzięki temu, że często podczas robienia kartki przygotowuję kilka baz i dodatków udaje mi się później złożyć dosyć szybko kolejną kartkę. W taki sposób powstały kolejne dwie.  Ostatnia "moda ślubna" to prośba by zamiast prezentu wręczyć pieniądze, dlatego kartki kopertówki czy z kieszeniami są ostatnio chętnie przeze mnie robione.



Tutaj jest kieszonka na kaskę i miejsce na życzenia.
Poniższa kartka to próba stemplowanej kartki.

Znikam - nie wiem na ile, kiedyś powrócę.

5 komentarzy:

  1. Kartki śliczne :-) Trzymaj się mocno i ciepło. I wróć, jak już będziesz mogła.
    Ściskam mocno
    Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne kartki. Ciekawa jestem, czy kiedyś zabierzesz się za ten obraz. Wracaj szybko!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wielkim wrażeniem kartki stemplowanej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne karteczki, fajne stemplowania

    OdpowiedzUsuń
  5. Twoje kartki są prześliczne. Kilka oprawiłabym w ramki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję tym, którzy zostawili po sobie tutaj swój ślad - miło jest wiedzieć, że nie pisze się w eter :)

Proszę uszanuj moją prośbę - jeżeli chcesz skopiować i/lub udostępnić moje zdjęcia lub treść nie zapominaj o prawach autorskich.