czwartek, 24 listopada 2011

Jak zachęcic dziecko do wyszywania ? Haft dla najmłodszych - pierwsze pomoce.

Poniżej prezentuję Wam "zabawki", które mamy w domu. Wszystkie przetestowałyśmy i możemy podzielić się uwagami na temat każdej z poniższych rzeczy.

Można je potraktować jako wstęp do wyszywania.

Plastikowe kształty i sznurowadła - moja 20 miesięczna córka się tą zabawką zainteresowała - godna polecenia.
Sznurki i dziurki - podobna jak powyżej zabawka. Zestaw zawiera wydrukowane obrazki i sznurowadła.  Karty z zabawki są z tektury - szybciej się niszczą (mały minus).
Sznurkowe przebieranki. Wyszywanki w formie książki. Podobnie jak powyżej karty mogą się szybciej niszczyć, za to jest oprócz wyszywania coś do poczytania.

Najlepsza z pokazanych zabawek - zakupiona w Imaginarium w Hiszpanii. Nie wiem czy w Polsce jest odpowiednik tego sklepu.

 Zestaw zawiera: instrukcję "obsługi", matę (umieszczona jest w podkładce umożliwiającej dalszą pracę), karty z wzorami, sznurowadła i rurki. Sznurowadła wkłada się w rurki - długopisy. Wyszywanie polega na włożeniu rurki w podziurkowana matę. Po pociągnięciu długopisu zostaje w macie sznurowadło.
Ostatnia pomoc to już poważne wyszywanie. Plastikowa kanwa, nici i plastikowa igła. Może przypominać już profesjonalne wyszywanie bez ryzyka ukłucia igłą. Mały minus za brak nici do wyszycia obrazka - nici są dołączone do zestawu jednak nie pozwalają na wyszycie wzoru który jest do niego dołączony.
 
Może któraś z Was zakupi podobne rzeczy. Na allegro można znaleźć podobne - wystarczy wpisać słowo wyszywanki i znajdziecie coś odpowiedniego.

W tym roku moja córka Oliwka powiedziała, że chciałby dostać prawdziwy zestaw do wyszywani kanwy, nitki. Może w Wigilię ktoś jej coś takiego przyniesie.

Obecnie w robótkowaniu mam zastój - odezwał się mój dysk.

2 komentarze:

  1. "Sznurki i dziurki" kupowałam kiedyś jak starszy syn był mały. Podobało mu się i chętnie się bawił :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam coś podobnego z wyposażenia szkoły, w której pracowałam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję tym, którzy zostawili po sobie tutaj swój ślad - miło jest wiedzieć, że nie pisze się w eter :)

Proszę uszanuj moją prośbę - jeżeli chcesz skopiować i/lub udostępnić moje zdjęcia lub treść nie zapominaj o prawach autorskich.